ستارگان ریاضی ۸۳

هدف ما ایجاد یک منبع سرشار ریاضی است، ادامه فعالیت های ما در سایت ریاضیات ایران با آدرس www.irmath.com پیگیری می شود منتظرتان هستیم

ستارگان ریاضی ۸۳

هدف ما ایجاد یک منبع سرشار ریاضی است، ادامه فعالیت های ما در سایت ریاضیات ایران با آدرس www.irmath.com پیگیری می شود منتظرتان هستیم

۷. « یا » ی مانع جمع

۶. « یا » ی مانع جمع « » :

اگر p و q دو گزاره ی ساده باشند ، جدول ارزشی  p q  به صورت زیر است:

  p q

q

p

F

T

T

F

T

F

T

F

T

T

F

F

جدول ۷

تعریف : گزاره ی p q  هنگامی درست است که فقط یکی از p یا q درست باشد. در صورتی که p یا q هر دو درست یا هر دو نادرست باشند، ارزش نادرست دارد.

نمونه وار اگر p‌ گزاره ی « من زنده هستم » و q گزاره ی  « من  مرده هستم » باشد، p q ، به صورت «من زنده یا مرده هستم»  می باشد. واضح است که این گزاره تنها در صورتی درست است که یکی از دو گزاره ی p یا q درست باشد و زنده بودن و مرده بودن هیچ گاه با هم جمع نمی شوند.

  - ۷ -


 صفحه های قبل :  « ۶ » ،  « ۵ » ،  « ۴ » ،  « ۳ » ،  « 2 » ،   « ۱ » 

نظرات 2 + ارسال نظر
۲۵cent یکشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 06:47 ب.ظ http://25cent.blogsky.com

سلام وبلاگ بسیار زیبا و پر محتوایی داری به همین دلیل بهت تبریک می گم:اگه دوست داشتی به ما هم سری بزن ونظر بده و اگه دوست داشتی ای دی هم بذار.در ضمن ما با تبادل لینک و لوگو هم موافقیم.با تشکر عضوی کوچک از خانواده بزرگ25

ممنون ...

سهیل دوشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:33 ب.ظ http://www.euler.blogfa.com

سلام

امیدوارم که خوب باشید

وبلاگ جالبی دارید

خوشحال میشم به من هم سری بزنید

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد