گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

گـلـچـیـن دانـش

وبلاگ گـلـچـیـن دانـش یادداشتهای علی بهزادیان است درباره الکترونیک و آی تی.

سایت رپیدباز

نشانی سایت رپیدباز : 

 

سایتی که لینک دانلود شما را مستقیم میکند و ده ها خدمت دیگر : 

 

رپیدباز

از زبان یک سیب زمینی ... !

اینجا در این گونی هوا خیلی گرم و خفقان آور است . از امروز صبح من و دوستانم را در گونی ریخته اند و آورده اند سر چهار راه ها تا به رایگان به مردم بدهند. نمیدانم چطور شده و نمیتوانم بفهمم چرا یکهو همه ما را به یکباره داخل گونی کردند و آوردند اینجا! از دوستانم بی خبرم . لابد آنها هم دست کسی افتاده اند. امروز صبح بالای سر گونی ما یک آقای ریشو ایستاده بودبه کارگرانی که کیسه ها را حمل میکردند دستور میداد: بجنبین دیگه باید همه اینها تا امروز عصر پخش بشه! تا انتخابات دیگه چیزی نمونده!

نفسم بالا نمی آید . همه ما سیب زمینی ها را تنگ هم در گونی تپانده اند تا به مردم بدهند. آخر چرا؟ چرا رایگان؟ انتخابات یعنی چه؟ انتخابات دیگر چیست؟........

یک ساعت از آن زمان میگذرد . یک پدر ویک پسر کوچک با ظاهری مندرس آمده اند گونی که من در آن بودند را تحویل بگیرند. پسر زورش نمیرسد. گونی دست پدر است. پسر می پرسد: بابا! حا لا باید بریم رای بدیم؟ پدر میگوید: برو بابا پی کارت! رای دیگه چیه؟ اینها همه شون عین همن !گونی را در زیر زمین قایم کن بریم چهار راه بعدی یک گونی دیگه هم بگیریم.

بیرون آسمان ابری است و نفس من بالا نمی آید. 

منبع : اینجا

معرفی 3 لوگوی ویژه و مناسبتی گوگل

تو آرشیو عکسام سه تا عکس مختلف و البته زیبا از گوگل دارم که به مناسبتهای مختلف طراحی شده !

واقعا با نگاه به گوگل و سابقه اش میشه معنی خلاقیت و نوآوری و ابتکار رو فهمید . بخصوص حالا که با هنر و ذوق و سلیقه و زیبایی در هم آمیخته شده .

ادامه مطلب ...

4 عدد تبریک !!!

1 – سالروز تولد حضرت زینب (س) مبارک باد !

2 – روز ملی پرستار بر پرستاران که سروش آرامش و سلامتی را به ارمغان می آورند ، گرامی باد !

3 – روز ملی خلیج پارس بر تمام ایرانیان و ایران دوستان تبریک عرض میکنم !

4 – روز جهانی کارگر بر زحمتکشان صنعت و عمران و آبادانی و خدمت ، تهنیت باد !

دوستانه :

لطفا از طریق خبرنامه (ستون سمت راست صفحه) عضو بشین (یعنی اگه عضو سایت Blogsky.com هستین ، نام کاربریتون رو وارد کنین .) تا اولین کسی باشین که از آپدیت شدن وبلاگ گلچین دانش مطلع میشه !)

با تشکر !

ز گهواره تا گور دانش بجوی حتی در ژنو !

نمونه بارز و واضح و عینی و ملموس عبارت " ز گهواره تا گور دانش بجوی " را در این عکس ببینید . همین نمونه کافی است تا ایرانیان بدان افتخار کنند . به میهن ، تمدن ، فرهنگ و هنر و ...

... و دانشمندانشان ! 

همان طور که در زیر عکس هم میخوانید این تصویر تکان دهنده و حیرت آور و در عین حال تحسین برانگیز از استاد حسابی را یکی از پرسنل بیمارستان ثبت و ضبط کرده است !

من این تصویر را بک گراند دسکتاپ کامپیوترم کرده ام .

روحت شاد پرفسور حسابی !

دوستانه :

از این به بعد میخوام تو هر پست یک جمله قصار یا یه بیت شعر یا یه چیزی تو این مایه ها با عنوان حرف حساب براتون بزارم ! شما هم اگه حرفی و سخنی داشتین هم ایمیلم هست و هم قسمت کامنتها !

حرف حساب !

معیار دوستان دغل ، روز حاجت است !          قرضی به رسم تجربه ، از دوستان طلب

تصویری تکان دهنده و حیرت آور از استاد پرفسور محمود حسابی 

 

 

 

  

 

دانلود آهنگ * من و خود من * با صدای جاودان حضرت عشق (امید)

اصولا بعضی ها یکی یه دونه اند ! یعنی تاریخ ، زمین و زمان دیگه مثل اونا رو نخواهد دید . پس خوشا به حال کسانی که در اون برهه از زمان وجود اونا رو درک میکنن و باهاشون هم عصر و هم دوره اند .

مثال : عشق من " دکتر محمد اصفهانی " ، صدای جاودان عشق " امید " ، بانوی متین و حنجره طلایی موسیقی سنتی ایران " شکیلا " و .... 

صدای جاودان حضرت عشق ، امید  

 

 

 

ادامه مطلب ...

تغییر عادت منفی به مثبت

در آمریکا در انبار کالایی، کارگر کم سوادی کار می کرد. او موظف بود تعداد کالای داخل هر گونی را شمارش کرده و درصورت صحیح بودن مقدار آن، روی گونی بنویسد : " All Correct " (یعنی : تعداد همه درست است !) و چون این کارگر کم سواد بود و طرز نوشتن این کلمه را بلد نبود با استفاده از صدای اول کلمه ها، علامتی روی گونی ها می گذاشت به این صورت که به جایAll  از O و به جای Correct از K استفاده می کرد و به جای کلمه ی All Correct روی گونی ها می نوشت O.K استفاده از کلمه ی O.K به تدریج همه گیر شده و امروزه مردم سراسر دنیا، این اصطلاح را به خوبی می شناسند و به کار می برند!

ادامه مطلب ...

چگونگی استفاده از سرویسهای FAX و DATA و GPRS در تلفن همراه

با توجه به افزایش تقاضا جهت استفاده از خدمات اینترنتی و ارسال و دریافت فکس و دیتا از آنجا که استفاده از این خدمات بصورت سیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است ؛ لذا با عنایت به این مطلب که بسیاری از مشترکین پس از فعال سازی این سرویسها نیاز به آگاهی از نحوه استفاده این سرویسها را دارند . بهمین دلیل مقاله زیر آموزش قدم به قدم نحوه استفاده از این سرویسها را بیان می نماید .

ادامه مطلب ...

بازگشت دوباره پس از ماه ها دوری

سلام !

بعد از گذشت اینهمه مدت از زمان انتشار آخرین پست وبلاگم ، دوباره تصمیم گرفتم تا بنویسم !

توی این مدت خیلی اتفاقها افتاده که هم خوب بوده و همه بد . در کل تجربیات و دانشم بیشتر شده و " بزرگتر " شدم !

به تدریج سعی میکنم براتون مطالب خوب و مفید بزارم و خلاصه از همدیگه چیز یاد بگیریم .

شما هم اگه دلتون خواست یه نظری بدین یا اگه سوال یا مسئله ای براتون پیش اومد با ایمیل ABehzadian@GMail.com باهام مکاتبه کنین . سعی میکنم جوابتونو بدم . (البته اگه جواب رو بدونم !)

خب پس فعلا مثل همیشه میگم یا حق تا پست بعدی به زودی زود !

گذاشتن عکس پشت نوار ابزار Internet Explorer

برای این کار ابتدا باید وارد رجیستری ویندوز شد :  

Start/Run/Regedit 

با استفاده از این آدرس می توان عکسی را در قسمت نوار ابزار مرورگر قرار داد : 

 HKEYCURRENTUSER/Software/Microsoft/Internet Explorer/Toolbar 

متغیری به نام Backbitmap از نوع String می سازیم و در آن آدرس فایل BMP را می دهیم . 

* توجه داشته باشید که فایل مورد نظر باید از نوع (پسوند) BMP باشد . 

مناسبترین Mouse

پس از تحقیقات فراوان و پرس و جو آزمایشات مختلف سرانجام توانستیم به اجماع برسیم و یک Mouse را به عنوان به صرفه ترین و خوش دست ترین Mouse به شما معرفی کنیم.

بدنیست ابتدا دیگر نامزد دریافت نشان مناسب ترین Mouse را نام ببرمA4Tech :  که به دلیل ظاهر و کارکرد رد شد . و معرفی بهترین موس یعنی Farassoo : مدل FOM-1380 که از نوع نوری است و با قیمت 7000تومان عرضه می شود . ( قیمت تقریبی است ! )

برگرفته از هموطن سلام

دوستانه :

به اینجا یه سری بزنید . راجع به جشن تولد گلچین دانش نوشتم .

البته حتما شما هم امروزه بین Mouse های لپ تاپ با Mouse دستگاه های معمولی تفاوت قائل می شوید . منظورم از نظر اندازه و راحتی است.

آلبوم خانوادگی متحرک

عکسهایتان را چکار میکنید ؟ عکسهای قدیمی که از خود داشته‌اید خوب نگهداری کرده‌اید یا با گذشت زمان خراب و یا پاره شده‌اند ؟

حتما همگی شما کاربران عزیز با مشکلاتی که برای نگهداری عکسها که به نوعی خاطرات بسیار با ارزشی هستند آشنا هستید . یکی از کارهایی که برای نگهداری و مشاهده عکسها رواج یافته است اسکن کردن و ذخیره آنها بر روی CD و یا بر روی هارددیسک رایانه است . به این ترتیب عکسهای شما هیچگاه کیفیت خود را از دست نمیدهند و به راحتی میتوانید هزاران بار بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببینند آنها را مشاهده کنید . ذخیره و مشاهده تصاویر بر روی رایانه‌ها موجب شده است تا کاربران بخواهند تصاویرشان را در تلویزیون نیز مشاهده کنند . به این ترتیب نیازی به دستگاه کامپیوتر نخواهند داشت و میتوانند در هر خانه‌ای از تلویزیون و به صورت دسته جمعی به مشاهده عکسهای مورد علاقه خود بپردازند .

نرم‌افزار Wedding Album Maker نیز در پاسخ به این نیاز کاربران ساخته شده است . توسط این نرم افزار قدرتمند که بهترین انتخاب برای فیلمبرداری و میکسرهای حرفه‌ای است میتوانید عکسهای مورد علاقه خود را با افکتهای بسیار زیبا بر روی تلویزیون مشاهده کنید . این برنامه میتواند پیشنهاد بسیار مناسبی برای موسسات فیلمبرداری و عکسبرداری از مجالس باشد چرا که میتوانند عکسهای تهیه شده از مراسم مختلف ( از جمله مراسم عروسی ) را به شکلهای بسیار زیبا و در قالب CD و یا DVD های قابل پخش توسط تلویزیون به مشتریان خود عرضه کنند . اولین قدم در استفاده از این نرم‌افزار در اختیار داشتن نسخه‌ای از آن است . برای دریافت نسخه‌ای از این برنامه میتوانید به اینجا مراجعه کنید .

روش کار با این نرم‌افزار بسیار ساده است و تمامی کارها با طی کردن چند مرحله بسیار ساده صورت میگیرد که عبارتند از :

ایجاد پروژه جدید

پس از نصب و اجرای نرم‌افزار در اولین مرحله باید از بخش Welcome اقدام به ایجاد یک پروژه جدید کنید که اینکار با کلیک کردن بر روی گزینه Create new project امکان پذیر است .

انتخاب تصاویر مورد نظر

پس از آنکه یک پروژه جدید ایجاد کردید باید تصاویر مورد نظر خود را در برنامه فراخوانی کنید . این کار با ورود به بخش Photos و انتخاب گزینه Add Photo قابل انجام است . در این بخش میتوانید افکتهای مربوط به تصاویر مورد نظر خود را نیز مشخص نمایید و با ورود به بخش تنظیمات پیشرفته مربوط به هر تصویر بر روی آن تغییراتی را ایجاد کنید .

انتخاب موزیک

در این برنامه میتوانید موزیکی را به عنوان موزیک یا موزیکهایی را به عنوان موزیک زمینه کار در نظر بگیرید تا هنگام مشاهده تصاویر در تلویزیون نیز پخش شود . برای انجام اینکار باید وارد بخش Music شوید و گزینه Add را کلیک نمایید . در این بخش میتوانید از چند موزیک استفاده نمایید و با استفاده از کلیدهای Down و Up میتوانید ترتیب پخش آنها یکی پس از دیگری را مشخص نمایید .

مشاهده پیش‌نمایش پروژه

در نهایت پس از انتخاب تصاویر مورد نظر خود و اختصاص دادن موزیک مورد نظر به آنها میتوانید با ورود به بخش Preview پیش‌نمایشی از پروژه ایجاد‌شده‌تان را ببینید .

کپی بر روی CD یا DVD

آخرین مرحله ذخیره سازی و رایت فایل تصویری ایجاد شده بر روی هارد دیسک یا دیسکهای فشرده است . برای انجام اینکار میبایست وارد بخش Burn شوید و در قسمت Output Format فرم خروجی فایل تصویری خود را مشخص کنید . فایل خروجی در این برنامه میتواند به یکی از سه صورت DVD و VCD و SVCD باشد . همچنین در این بخش جزئیات مختلف برای رایت CD اعم از سرعت رایت و عنوان CD و نحوه رایت و ... موجود است .

برگرفته از : روزنامه جام‌جم – ویژه نامه کلیک

حذف آیکونهای برنامه‌های در حال اجرا

برای حذف آیکونهای برنامه‌هایی که در سمت راست نوار وظیفه پایین صفحه ویندوز وجود دارند در قسمت Run از منوی شروع برنامه Regedit را اجرا کرده و به مسیر زیر بروید :

HKEY-LOCAL-MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionpoliciesExplorer

در این مسیر مقداری به نام NoTrayItemsDisplay را اگر وجود ندارد ایجاد کنید . برای اینکار در قسمت خالی سمت راست ، کلیک راست کرده و New و سپس DWORD Value را انتخاب نمایید . نام این مقدار را به NoTrayItemsDisplay و مقدار آن را به یک تغییر دهید . برای اعمال تغییرات ممکن است مجبور به راه‌اندازی مجدد ویندوز باشید .

تغییر مشخصات استفاده کننده ویندوز

ویندوز در هنگام نصب نام استفاده کننده و نام سازمان وی را میپرسد . اگر میخواهید این اطلاعات را تغییر دهید در قسمت Run از منوی شروع برنامه Regedit را اجرا کرده و به مسیر زیر بروید :

HKEY-LOCAL-MACHINESoftwareMicrosoftWindows NTCurrent Version

در این مسیر دو مقدار به نامهای RegisteredOwner و RegisteredOrganization وجود دارد .

روی هر کدام از این دو مقدار دو بار کلیک کنید و مقدار آنها را به مقادیر دلخواه خود ( برای نام شخص استفاده کننده و سازمان وی ) تغییر دهید . برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه‌اندازی نمایید .

چگونه در Outlook امضا بسازیم و پای نامه را امضا کنیم؟!

P ساخت امضا

از منوی Tools گزینه Options و سپس برگه Mail Format را انتخاب کنید .

- در بخش Signature دکمه Signature را بفشارید . برای ویرایش یا حذف امضاهایی که از قبل موجود است دکمه Edit و یا Remove و برای امضای جدید New را انتخاب کنید .

- در آنجا میتوانید برای امضای خود یک اسم اختصاص دهید . در این حالت امکاناتی برای تغییر فونت پاراگراف و فرمت آن در اختیار قرار داده شده است . حتی میتوانید یک کارت الکترونیکی vCard را که از قبل موجود است به امضای خود اضافه کنید یا حتی یک کارت جدید بسازید . وقتی کارتان تمام شد Finish را بزنید .

P امضای ایمیل

الف – به صورت خودکار :

از منوی Tools گزینه Options و سپس برگه Mail Format را انتخاب کنید .

در بخش Signature امضایی که برای ایمیلهای جدیدی که میفرستید و یا ایمیلهایی که در پاسخ به دیگران ارسال میکنید را مشخص نمایید .

ب – به صورت دستی :

در حین تایپ ایمیل از منوی Insert گزینه Signature را انتخاب کنید .

در آنجا میتوانید از امضاهای موجود استفاده کنید و یا امضای جدیدی بسازید .

دوستانه :

?    30 شهریور ماه " گلچین دانش " یک ساله میشود . در قسمت نظرات نام و نام خانوادگی و G-Mail خود را درج کنید تا شما هم در قرعه کشی ارسال دعوتنامه سایت پرشین گیگ شرکت داده شوید . ضمنا اگر G-Mail ندارید به اینجا مراجعه کنید . ضمنا اگر خدا بخواهد تمامی لینکهای لینکدونی را برای یک روز به طور کامل قرار میدهم به طور یکجا اگر بتوانم !

?    بالاخره این گوگل گلچین دانش را شناخت ! خسته نباشی گاگول !

?    بابت تاخیر در آپ کردن اینجا متاسفم !

?    اگر بلاگ اسکای میتوانست بدون گذاشتن تبلیغات کار خود را ادامه بدهد بهتر بود ! به هر حال باید با هر سازشان ... ! استغفرالله ...

?    فعلا یا حق !