ستارگان ریاضی ۸۳

هدف ما ایجاد یک منبع سرشار ریاضی است، ادامه فعالیت های ما در سایت ریاضیات ایران با آدرس www.irmath.com پیگیری می شود منتظرتان هستیم

ستارگان ریاضی ۸۳

هدف ما ایجاد یک منبع سرشار ریاضی است، ادامه فعالیت های ما در سایت ریاضیات ایران با آدرس www.irmath.com پیگیری می شود منتظرتان هستیم

امتحان پایانی ریاضیات گسسته ( سری A ) دکتر میرزاوزیری ۲۷/۱۰/۱۳۸۵

امتحان پایان ترم ریاضی گسسته (سری A)

 

دکتر میرزاوزیری

 

27/10/85

 

1.  فرض می کنیم A مجموعه ی همه ی کلمات n حرفی با حروف باشد. زیر مجموعه ی B از A  را خوب می نامیم هر گاه هر دو کلمه ی B  حداقل در دو مکان متفاوت باشند. بزرگترین Bی ممکن چند عضو دارد؟

۲.ثابت کنید در هر جمع ۶ یا سه نفر هستند که دو به دو یکدیگر را می شناسند یا سه نفری هستند که دو به دو یکدیگر را نمی شناسند .آیا برای

نیز حکم درست است ؟چرا؟ثابت کنید عدد بعدی  برای سه نفر ۱۷ است.این  مطلب را تعمیم دهید.

3.  ثابت کنید اگر نقاط صفحه را با دورنگ ، رنگ آمیزی کنیم ، همواره می توانیم یک مستطیل با رئوس همرنگ پیدا کنیم .این مطلب را برای تعداد رنگ و بیشتر و ابعاد بالاتر تعمیم دهید.

۴. می خواهیم  یال های گراف را با m رنگ، رنگ آمیزی کنیم به طوری که هیچ مثلثی با یال هایی  به رنگ های مختلف مشاهده نشود حداکثرm را با ذکر دلیل تعیین کنید.

5.  در یک امتحان تستی 5 سؤالی با 4 گزینه، 2000 دانشجو شرکت کرده اند . با ذکر دلیل ، کوچکترین  nی را تعیین کنید که بتوان به دانشجویان روشی برای پاسخ دادن را آموزش داد به گونه ای که در هر  n پاسخنامه بتوان4 پاسخنامه یافت که هر دو پاسخنامه از آنها حداقل به دو سؤال ، متفاوت جواب داده باشند.

6.  ثابت کنید اگر بتوانیم یک مستطیل  را با کاشی هایی به شکل  بپوشانیم آنگاه n باید زوج باشد . نشان دهید یک مستطیل را می توان با حداقلروش پوشاند .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
همکلاسی چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام . سوال شش رو چه جوری جواب دادین ؟
یه سوال فنی که اگه جواب ندین سرتونو زیر اب می کنم : برای فوق چی میخواین شرکت کنین ؟ راست حسینی جواب بدین ها .

من سوال ۶ رو جواب ندادم...
من فوق رو هم ان شاء الله ریاضی شرکت می کنم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد